Tuesday, September 28, 2010

Dugaan Dalam Mengejar Cita2 (^^,)

Posted by Hanie Bee at 4:00 AM
A
Assalamualaikum,
Hari ni aku terdetik nak update enrty baru..ntah knpe dgn menaip sumer ni dapat mengurgkan tekanan aku..huhuhu..(^^,)
Aku sekarang kat cafe bersama seorg sahbat yg bnme Aisyah..thanz coz tman kan aku utk stdy cs128..huhu...


Ape yg aku nak cerita kali ini bukan lah utk mberi nasihat or mengumpat owg juz nak meluahkan perasaan aku..
Maybe,sejak akhir2 ni begitu byk dugaan yg aku terpaksa lalui spnjg hdup kat UiTM Jengka nie..ni adalah sem 1..msih baru lg utk aku mengenal erti kehidupan yg asing begi seowg wanita sepert aku..(apehal pulak ayat aku mcm pujangga lak nie..ah suda !!hahha)
Aku rasa sgt keseorangn kat sni..mcm seorg hamba yg sungguh kerdil dbwh ciptaan Tuhan yg maha ESa...aku hanya mampu berdoa n terus berdoa agr dugaan ini akhir nya akan memberi kebaikan kpd aku..
Aku tahu,sesorg hamba yg diduga adlah hamba yg dy sayang..namun aku jua manusia biasa yg bisa goyang dgn dugaan Kau..
Hurmmm....
Namun aku xpernah sesal malah bsyukur yg aku masih diantara umat mu mnerima dugaan-Mu..

"Ya,Allah,kuatkan lah hambamu ini daripada segala dugaan,onak duri kehidupan yg kau berikan..aku hanyalah insan yg sungguh kecil dan lemah dsisi mu..teguhkan iman ku dan rahmatilah hidup aku..
hanya kpdmu aku memohon aku doa n hanya padamu tempat aku mengadu.."
AMINNN....

OK!!!
harus itu aku bsabar n tabah ok !!
Chayok HAnie Bee n Teman2 ku yg lain ~~~!!!
Hidup ini mesti diterudkan ok!
jgn putus asa..
Senyumlah wlpon dhati masih ada duka..
Gembiralknlah hati teman2 kita slagu kita masih mampu mgembirakn mreka..
Selamatkan lah aku dan umat-Mu ddunia n diakhirat ~~
Till end ~
SALAM SUMER~~~


 

2 comments on "Dugaan Dalam Mengejar Cita2 (^^,)"

eryct92 on September 28, 2010 at 9:31 AM said...

kamu pasti leh tabah menghadapi ini semua dugaan...insyaallah..

farah16_honey on September 30, 2010 at 12:18 PM said...

"ntah knpe dgn menaip sumer ni dapat mengurgkan tekanan aku.."
ehem2...ayat tersebut bakal membuat saya rasa ditekan lantas saya tertekan....sekian

Post a Comment

Tuesday, September 28, 2010

Dugaan Dalam Mengejar Cita2 (^^,)

A
Assalamualaikum,
Hari ni aku terdetik nak update enrty baru..ntah knpe dgn menaip sumer ni dapat mengurgkan tekanan aku..huhuhu..(^^,)
Aku sekarang kat cafe bersama seorg sahbat yg bnme Aisyah..thanz coz tman kan aku utk stdy cs128..huhu...


Ape yg aku nak cerita kali ini bukan lah utk mberi nasihat or mengumpat owg juz nak meluahkan perasaan aku..
Maybe,sejak akhir2 ni begitu byk dugaan yg aku terpaksa lalui spnjg hdup kat UiTM Jengka nie..ni adalah sem 1..msih baru lg utk aku mengenal erti kehidupan yg asing begi seowg wanita sepert aku..(apehal pulak ayat aku mcm pujangga lak nie..ah suda !!hahha)
Aku rasa sgt keseorangn kat sni..mcm seorg hamba yg sungguh kerdil dbwh ciptaan Tuhan yg maha ESa...aku hanya mampu berdoa n terus berdoa agr dugaan ini akhir nya akan memberi kebaikan kpd aku..
Aku tahu,sesorg hamba yg diduga adlah hamba yg dy sayang..namun aku jua manusia biasa yg bisa goyang dgn dugaan Kau..
Hurmmm....
Namun aku xpernah sesal malah bsyukur yg aku masih diantara umat mu mnerima dugaan-Mu..

"Ya,Allah,kuatkan lah hambamu ini daripada segala dugaan,onak duri kehidupan yg kau berikan..aku hanyalah insan yg sungguh kecil dan lemah dsisi mu..teguhkan iman ku dan rahmatilah hidup aku..
hanya kpdmu aku memohon aku doa n hanya padamu tempat aku mengadu.."
AMINNN....

OK!!!
harus itu aku bsabar n tabah ok !!
Chayok HAnie Bee n Teman2 ku yg lain ~~~!!!
Hidup ini mesti diterudkan ok!
jgn putus asa..
Senyumlah wlpon dhati masih ada duka..
Gembiralknlah hati teman2 kita slagu kita masih mampu mgembirakn mreka..
Selamatkan lah aku dan umat-Mu ddunia n diakhirat ~~
Till end ~
SALAM SUMER~~~


 

2 comments:

  1. kamu pasti leh tabah menghadapi ini semua dugaan...insyaallah..

    ReplyDelete
  2. "ntah knpe dgn menaip sumer ni dapat mengurgkan tekanan aku.."
    ehem2...ayat tersebut bakal membuat saya rasa ditekan lantas saya tertekan....sekian

    ReplyDelete

 

Hɑиɨє Bєє♔ §WEET LɨKE HღNEY Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting