Saturday, March 24, 2012

Luahan Hati. - Broken Heart

Posted by Hanie Bee at 4:43 AM


assalamualaikum
mood : broken heart.
environment : keseorangan dibilik.

 In the nama of Allah Swt..

hai all reader,harini aku tesangat lah xda mood dan menyebabkan aku membuat keputusan untuk meluahkan perasaan aku di Diary aku nie..
mood aku broken heart..
Mesti korang rse terpelik kan,cmner ttibe aku boleh broken heart?
Yupp~ I'm SINGLE ~!
so? ape bezanya? xda bezanya...
pada perkataan tu xmemberi apa2 makna pada aku sekiranya hatiku aku sendiri sukar untuk menerima kenyataan yang aku SINGLE a.k.a ditinggalakan.
Ok serios sedih ok ! hahaha :'D
BOHONG! lier ! TIPU ! sekiranya aku kata aku x sedih,x terluka..
walaupun aku cuba untuk menguatkan diri aku,mentabahkan diri aku..
TETAPI aku tetap MANUSIA..
PEREMPUAN TETAP PEREMPUAN.....
mungkin korang paham pe maksud aku nie.....hurmmm...

Aku cuba untuk menguatkan hati,keraskan perasaan ini..tapi..
Ya allah,semakin lame semakin kuat dugaanmu...
kenape ya allah..kenapa kuat dugaan kau berikan kepadaku..



Awak,begitu mudah awk melafazkan perkataan tu dan begitu mudah awk tinggalkan hanie...kita gaduh tapi sy xsanggup nak kehilangan awk..tapi kenapa bila awk...awk mudah?mana perasaan awk pd hanie?mana janji awk pada hanie?mana sayang yang awk selalu agung2kan?mana semua itu?


salah ke hanie untuk menyayangi awk?

hanie xpernah curang ngn awk,hanie xpernah melupakan awk walaupun sesaat,hanie xpernah menduakan hati ini...
Fedup awk sgt2 pada hanie?
sebab hanie xpernah nak jaga perasaan awk..
hanya awk je jaga perasaan hanie....

PERNAH X AWK TERFIKIR....
walaupun sy tahu awk menduakan sy...
sy tabahkan hati untuk terus menyintai awk...
walaupun awk msg n chat dgn perempuan lain,awk tipu sy..
sy tetap dengan awk wlpun sy sedih awk masih ada masa dengan perempuan lain..
sedang sy? Awk selalu ckp awk buzy...

saya kejutkan pagi awk,
ptg sy GANGGU awk dgn call lepas balik kelas..
ps2 awk tidor.. 
MALAM awk sy GANGGU bila awk nak keluar time makan n wat aggmnet hanya 5minit...dan kita wat hal msg2 smpi pukul 12 sy nak tidor..
Tapi awk masih lepak dluar n asgmnt awk...
awk ckp awk akn call bila dah selesai..
sy TUNGGU n letak HANDPHONE kat sebelah telinga sy agr sy TERJAGA waktu awk call... dan ESOK pagi... hurmm....



SETIAP HARI KITA BUAT RUTIN YG SAMA....

walaupun setiap hari itu juga hati saya semakin terluka dgn sikap awk...
tapi xpernah kurang sedikit pun perasaan sy pd awk...
Ubat sy,hanyalah mendengar suara awk...walaupun kita jauh..
jarak tu xpernah mengurangkan semua...tapi mengajar sy erti sabar...
''Syg...syg kenalah sabar...ada hikmah semua ini..kita kan belajar..satu hari t kita pasti akan bersama..insyaallah..sabar k... ''

saya masih ingat kata2 awk...xpernah hilang~xpernahh.......

walaupun sy boleh menerima semuanya,
bukan mudah untuk sy melupakan ape yang awk buat...
bukan sy pinta untuk tidak mempercayai awk...
KENAPA BILA SY DAH MULA PERCAYA PADA AWK,AWK MEMBUNUH KEPERCAYAAN SY....
MUDAH AWK MEMINTA KATA2 KEMAAFAN...
TATAPI SY CUBA UNTUK MENGUBAT HATI SY...SY TERIMA..SY REDHA...
hurmmm...



dan...akhirnya pengorbanan hati sy yang dah bertampal2 dgn koyak,handyplus sume nya sia2...
akhirnya awk tinggalkan hanie...
sekali lagi...sekali lagi dalam perkenalan kita...


SAYA BANGGA DGN AWK...BANGGA SEBAB KUAT NYA AWK TANPA SY..
AWK MASIH WAT XRETI DAN MASIH BOLEH MAMPU TERSENYUM..
MASIH MAMPU GEMBIRA DENGAN HIDUP AWK...
sy xmampu nak jadi seperti awk...maafkan sy.....

saya yang begitu bodoh msih duduk disini..d hati ni..perasaan ini..
tidak berubah... semuanya masih sama...tiada satu pon luak..


Abang,
Syg rindukan abg..masih merindui abang...
Hanya Allah SWT yang tahu..
Syg sedih..syg pilu..syg sakit...

Abang,
Tiap hari syg masih mencuri-curi melihat gambar abg...
Walaupun facebook abg...
Setiap hari syg dengar lagu abg suka dgr...
Lagu yang sentiasa menjadi peneman syg sebelum tidur..
Lagu : BINTANG HATIKU...

     dengarlah bintang hatiku..aku akan menjagamu..dalam hidup dan matiku..hanya kaulah yang ku tujudan teringat janji ku padamu..satu hari pasti akan ku tepati..aku akan menjaga mu..semampu dan sebisa ku..walau ku tahu ragamu xutuh..ku terima kekuranganmu..dan ku takakan mengeluh kerna bagiku kaulah nyawaku.....

:'))

Abang,
Kenapa abang lepaskan syg...
Buang segala tititk-titik kebahagian..
SEOLAH-OLAH SEMUANYA TIADA MAKNA DLM HIDUP ABG..
Adakah sia-sia syg 
menyintai abg....setia pada abg..percaya pada abg...
Perlu ke sy sesal dengan hubungan kita...hurmm...

...........................




Senang untuk melepaskan orang yang kita sayang..
bukan mudah untuk melupakan..

Bukan senang mengubati hati yang telah ditinggalkan..
bukan mudah melupakan kenangan dan kekecewan hati ini..
andai diberi pilihan,lebih rela dibuang perasaan , dihilangkan semua ingatan mengenai KISAH KITA...
agar mampu untuk aku terus menapak meneruskan kehidupan...

Moga engkau berbahagia dengan kehidupan yang kau pilih...
Aku akan pergi,,pergi dan berlalu dlm hidupmu...


Ya allah,aku mohon...jangan lau kau datangkan cinta dalam hidupku andai aku masih tidak mampu untuk menerima cinta itu seadanya..aku redha dengan dugaan mu...Ya allah jika dia benar u ntuk ku dekatkan lah hatinya dengan hatiku..andai aku tiada jodoh denganya..aku mohon ya allah..hilangkan dia dari hidupku...damaikan lah hatiku dengan ketentuanmu...Ya allah...aku mohon kuatkan lah hati aku,tabahkan aku,jadikan aku seorang wanita yang solehah..Ya allah,permudahkan lah aku untuk berjaya dalam hidup dan matiku...kau berikan aku kesakitan, hapuskan lah segala dosa-dosaku ku...Ya allah, hidup dan matiku hanya untukmu...amin :')))


sekadar luahan hati | haniebee


 
 


2 comments on "Luahan Hati. - Broken Heart"

snf on April 14, 2012 at 7:53 PM said...

hebat!vey nice entry. walau secebis ayat from Imam Shafie tp penuh maksud mendalam :-)

iskandar norizan on May 5, 2013 at 6:44 PM said...

like :)

Post a Comment

Saturday, March 24, 2012

Luahan Hati. - Broken Heart


assalamualaikum
mood : broken heart.
environment : keseorangan dibilik.

 In the nama of Allah Swt..

hai all reader,harini aku tesangat lah xda mood dan menyebabkan aku membuat keputusan untuk meluahkan perasaan aku di Diary aku nie..
mood aku broken heart..
Mesti korang rse terpelik kan,cmner ttibe aku boleh broken heart?
Yupp~ I'm SINGLE ~!
so? ape bezanya? xda bezanya...
pada perkataan tu xmemberi apa2 makna pada aku sekiranya hatiku aku sendiri sukar untuk menerima kenyataan yang aku SINGLE a.k.a ditinggalakan.
Ok serios sedih ok ! hahaha :'D
BOHONG! lier ! TIPU ! sekiranya aku kata aku x sedih,x terluka..
walaupun aku cuba untuk menguatkan diri aku,mentabahkan diri aku..
TETAPI aku tetap MANUSIA..
PEREMPUAN TETAP PEREMPUAN.....
mungkin korang paham pe maksud aku nie.....hurmmm...

Aku cuba untuk menguatkan hati,keraskan perasaan ini..tapi..
Ya allah,semakin lame semakin kuat dugaanmu...
kenape ya allah..kenapa kuat dugaan kau berikan kepadaku..



Awak,begitu mudah awk melafazkan perkataan tu dan begitu mudah awk tinggalkan hanie...kita gaduh tapi sy xsanggup nak kehilangan awk..tapi kenapa bila awk...awk mudah?mana perasaan awk pd hanie?mana janji awk pada hanie?mana sayang yang awk selalu agung2kan?mana semua itu?


salah ke hanie untuk menyayangi awk?

hanie xpernah curang ngn awk,hanie xpernah melupakan awk walaupun sesaat,hanie xpernah menduakan hati ini...
Fedup awk sgt2 pada hanie?
sebab hanie xpernah nak jaga perasaan awk..
hanya awk je jaga perasaan hanie....

PERNAH X AWK TERFIKIR....
walaupun sy tahu awk menduakan sy...
sy tabahkan hati untuk terus menyintai awk...
walaupun awk msg n chat dgn perempuan lain,awk tipu sy..
sy tetap dengan awk wlpun sy sedih awk masih ada masa dengan perempuan lain..
sedang sy? Awk selalu ckp awk buzy...

saya kejutkan pagi awk,
ptg sy GANGGU awk dgn call lepas balik kelas..
ps2 awk tidor.. 
MALAM awk sy GANGGU bila awk nak keluar time makan n wat aggmnet hanya 5minit...dan kita wat hal msg2 smpi pukul 12 sy nak tidor..
Tapi awk masih lepak dluar n asgmnt awk...
awk ckp awk akn call bila dah selesai..
sy TUNGGU n letak HANDPHONE kat sebelah telinga sy agr sy TERJAGA waktu awk call... dan ESOK pagi... hurmm....



SETIAP HARI KITA BUAT RUTIN YG SAMA....

walaupun setiap hari itu juga hati saya semakin terluka dgn sikap awk...
tapi xpernah kurang sedikit pun perasaan sy pd awk...
Ubat sy,hanyalah mendengar suara awk...walaupun kita jauh..
jarak tu xpernah mengurangkan semua...tapi mengajar sy erti sabar...
''Syg...syg kenalah sabar...ada hikmah semua ini..kita kan belajar..satu hari t kita pasti akan bersama..insyaallah..sabar k... ''

saya masih ingat kata2 awk...xpernah hilang~xpernahh.......

walaupun sy boleh menerima semuanya,
bukan mudah untuk sy melupakan ape yang awk buat...
bukan sy pinta untuk tidak mempercayai awk...
KENAPA BILA SY DAH MULA PERCAYA PADA AWK,AWK MEMBUNUH KEPERCAYAAN SY....
MUDAH AWK MEMINTA KATA2 KEMAAFAN...
TATAPI SY CUBA UNTUK MENGUBAT HATI SY...SY TERIMA..SY REDHA...
hurmmm...



dan...akhirnya pengorbanan hati sy yang dah bertampal2 dgn koyak,handyplus sume nya sia2...
akhirnya awk tinggalkan hanie...
sekali lagi...sekali lagi dalam perkenalan kita...


SAYA BANGGA DGN AWK...BANGGA SEBAB KUAT NYA AWK TANPA SY..
AWK MASIH WAT XRETI DAN MASIH BOLEH MAMPU TERSENYUM..
MASIH MAMPU GEMBIRA DENGAN HIDUP AWK...
sy xmampu nak jadi seperti awk...maafkan sy.....

saya yang begitu bodoh msih duduk disini..d hati ni..perasaan ini..
tidak berubah... semuanya masih sama...tiada satu pon luak..


Abang,
Syg rindukan abg..masih merindui abang...
Hanya Allah SWT yang tahu..
Syg sedih..syg pilu..syg sakit...

Abang,
Tiap hari syg masih mencuri-curi melihat gambar abg...
Walaupun facebook abg...
Setiap hari syg dengar lagu abg suka dgr...
Lagu yang sentiasa menjadi peneman syg sebelum tidur..
Lagu : BINTANG HATIKU...

     dengarlah bintang hatiku..aku akan menjagamu..dalam hidup dan matiku..hanya kaulah yang ku tujudan teringat janji ku padamu..satu hari pasti akan ku tepati..aku akan menjaga mu..semampu dan sebisa ku..walau ku tahu ragamu xutuh..ku terima kekuranganmu..dan ku takakan mengeluh kerna bagiku kaulah nyawaku.....

:'))

Abang,
Kenapa abang lepaskan syg...
Buang segala tititk-titik kebahagian..
SEOLAH-OLAH SEMUANYA TIADA MAKNA DLM HIDUP ABG..
Adakah sia-sia syg 
menyintai abg....setia pada abg..percaya pada abg...
Perlu ke sy sesal dengan hubungan kita...hurmm...

...........................




Senang untuk melepaskan orang yang kita sayang..
bukan mudah untuk melupakan..

Bukan senang mengubati hati yang telah ditinggalkan..
bukan mudah melupakan kenangan dan kekecewan hati ini..
andai diberi pilihan,lebih rela dibuang perasaan , dihilangkan semua ingatan mengenai KISAH KITA...
agar mampu untuk aku terus menapak meneruskan kehidupan...

Moga engkau berbahagia dengan kehidupan yang kau pilih...
Aku akan pergi,,pergi dan berlalu dlm hidupmu...


Ya allah,aku mohon...jangan lau kau datangkan cinta dalam hidupku andai aku masih tidak mampu untuk menerima cinta itu seadanya..aku redha dengan dugaan mu...Ya allah jika dia benar u ntuk ku dekatkan lah hatinya dengan hatiku..andai aku tiada jodoh denganya..aku mohon ya allah..hilangkan dia dari hidupku...damaikan lah hatiku dengan ketentuanmu...Ya allah...aku mohon kuatkan lah hati aku,tabahkan aku,jadikan aku seorang wanita yang solehah..Ya allah,permudahkan lah aku untuk berjaya dalam hidup dan matiku...kau berikan aku kesakitan, hapuskan lah segala dosa-dosaku ku...Ya allah, hidup dan matiku hanya untukmu...amin :')))


sekadar luahan hati | haniebee


 
 


2 comments:

  1. hebat!vey nice entry. walau secebis ayat from Imam Shafie tp penuh maksud mendalam :-)

    ReplyDelete

 

Hɑиɨє Bєє♔ §WEET LɨKE HღNEY Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting